نشست ویژه برای الحاق سکونتگاه های غیر رسمی بوکان در وزارت راه و شهرسازی

سرویس موکریان_ در نشستی ویژه در وزارت راه و شهرسازی موضوع الحاق سکونتگاه های غیر رسمی بوکان به محدوده این شهر مورد بررسی قرار گرفت.



به گزارش خبرنگار زریان موکریان،  جلسه ویژه بررسی  موضوع الحاق سکونتگاه های غیر رسمی بوکان به محدوده شهری به ریاست «دکتر مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در محل این وزارت خانه عصر روز دوشنبه 15 اسفندماه برگزار شد.

 این جلسه با پیگیریهای «حاج انور حبیب زاده» نماینده مردم بوکان و با حضور وی در حال برگزاری است.
 
در این جلسه معاونین وزیر راه و شهرسازی، شهردار بوکان، رئیس شورای شهر بوکان،  رئیس راه و شهرسازی شهرستان بوکان و سه عضو شورای شهر بوکان نیز حضور دارند.
در آخرین روزهای سال ٩٦ طرح الحاق چهار منطقه به محدوده شهر بوکان در شورای توسعه و برنامه ریزی استان آذربایجان غربی تصویب و به شورای معماری کشور ارجاع داده شد.

اما این شورا با استناد به نامه ای از راه و شهرسازی استان، الحاق این چهار منطقه بوکان را از اولویت خارج کردند در حالیکه راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی معتقدند الحاق این چهار محدوده نیاز به تبصره یک ماده یک دارد.

منطقه شهید نجاری امیرآباد، 30 متری ناله شکینه، 30 متری مهندس رشیدی و دانشگاه آزاد به محدوده شهری چسبیده اند و علی رغم سابقه 15 ساله ساخت و ساز و تراکم بالا در محدوده شهر قرار ندارند.

این ۴ منطقه با جمعیت بالای ۱۰ هزار نفر چسبیده به محدوده شهری سال ها است در جهت الحاق به محدوده با مشکلاتی چند روبه رو شده اند. تغییر در قانون اراضی زراعی، مانع اصلی الحاق چهار سکونتگاه غیر رسمی به محدوده شهر بوکان شده است./