موافقت سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات کنار گذر بوکان از ماده ۵۶

سرویس موکریان_ رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که تامین مالی پروژه احداث کنار گذر بوکان از طریق مجوز ماده ۵۶ بلامانع است.

سرویس موکریان_ رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که تامین مالی پروژه احداث کنار گذر بوکان از طریق مجوز ماده ۵۶ بلامانع است.

 «حاج انور حبیب زاده» نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در در گفت وگو با خبرنگار زریان موکریان ضمن اشاره به پیگیریهای خود در وزارت راه و شهرسازی برای  مشارکت بانک ملی ایران در ساخت کنارگذر بوکان گفت: در دیدار با دکتر میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تسهیل و تسریع در این امر در قالب اجرای ماده ۵۶ را مطرح کردم.

وی افزود: دکتر میرکاظمی نیز با اشاره به پیشرفت  فیزیکی خوب این پروژه در دو سال گذشته اعلام کرد که تامین مالی پروژه احداث کنار گذر بوکان از طریق مجوز ماده ۵۶ بلامانع است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: میرکاظمی درخصوص تخصیص اعتبارات  برای اتمام  پروژه جاده بوکان _میاندوآب نیز دستور داد که با توجه به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی این پروژه برای اتمام آن یا اعتباراتی اختصاص داده شود یا ماده ۵۶ اجرا شود.

حبیب زاده در خصوص آخرین وضعیت پروژه ساخت کنار گذر بوکان که فاز اول آن به اتمام رسیده و به زیر بار ترافیک رفته گفت: در فاز دوم به طول 11 کیلومتر اولویت ساخت و اتمام یک باند است که 4 کیلومتر ( کیلومتر 11 الی 15) یک باند آسفالت شده است.

وی افزود: خاکبرداری و خاکریزی 4/5 کیلومتر دیگر آن نیز به اتمام رسید و در حال اجرای لایه های رو سازی میباشد که در فصل کاری جدید آسفالت خواهد شد و 2/5کیلومتر دیگر نیز عملیات خاکبرداری و خاکریزی در حال اجرا می باشد.

کنارگذر بوکان دو بانده و  ۲۰ کیلومتر طول دارد که در دو قطعه شمالی و جنوبی در حال ساخت است.

ساخت قطعه شمالی که نرسیده به ناچیت شروع و به ورودی بوکان از  شاهین دژ ختم می شود به طول ۹ کیلومتر و ۴۰۰ متر مربع به پایان رسیده و به زیر بار ترافیک رفته است.

قطعه دوم نیز از ورودی بوکان _شاهیندژ شروع و به محور بوکان _سقز ختم‌ می شود.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت و گوی خود با زریان موکریان در خصوص وضعیت پروژه جاده بوکان_میاندوآب نیز  گفت: هشت کیلومتر از 13 کیلومتر باقیمانده این محور، از داشبند تا اوچ تپه خاکبرداری آن تمام شده و خاکریزی و ابنیه های فنی آن در حال انجام می باشد که در فصل کاری جدید آسفالت خواهد شد.

جاده بوکان_میاندوآب ۵۰ کیلومتر طول دارد که امسال  کار ساخت ۴ کیلومتر آن به پایان رسید و به زیر بار ترافیک رفت و 13 کیلومتر آن هنوز دو بانده نیست.

ناگفته نماند پیچ مرگبار ملالر نیز به طول دو کیلومتر تعریض و ایمن سازی شده است. /